Čierna Hora bike – Prokletije

30. 5. 2023

Dnešná etapa bude náročná, dlžka nejakých 47 km, ale prevýšenie cca 1300 metrov.

Biky vykladáme v campe Veruša, neďaleko Hollywoodu a celkom sýto stúpame po úzkej asfaltovej ceste stále výš a stále dál, už to ani smiešne nie je. Občas stojíme a fotíme, malo by to byť asi desať kilometrov sústavného stúpania.

Po pár serpentínach prichádzajú i strmšie úseky a po prekonaní sedla sa prehupneme na druhú stranu s jazierkom, poniektorí si ho šli pozrieť a poniektorí sa schovali pod stromy, lebo začína pršať. Ďážď neustáva a tak si obliekame pláštenky a pokračujeme. Zase to stúpa.

Konečne sme sa prehupli na druhú stranu a dážď ustal. Klesáme s peknými výhľadmi na krajinu pod sebou, na skalách sú namaľované čiernohorské vlajky, prechádzame serpentínu s horami v pozadí, už to zase stúpa. Prepadol ma hlad a tak si nachádzam pekný flek a vyťahujem ešte rezeň z domova a kus chleba, celkom mi chutí, niet čudo.

Zase začína pršať, stúpam pomaly do ďalšieho sedla s výraznými horami po ľavej strane, je tu aj pár chatiek a pasú sa tu kravy na hrebeni vpravo. Klesáme a ja sa snažím obchádzať staršie rozmočené kravské lajná, ale nie všetky sa mi obísť podarí, tak som aj na antibiotikách.

Tu už cesta výrazne klesá a my strácame výšku. Vrtí sa jak kľukatý had, samá zátačka. Povedľa cesty sú krásne farebné kolesá materinej dúšky i takých fialových chumáčikov.

Dorážame ku križovatke, kde sa dávame doprava, stále klesáme, cesta fajn ubieha, míňame cintorín a neskôr prichádzame kamennému krížu a za nim za zátačkov krava v protismere a nie jedna, celá grupa, ledva som sa prekľučkoval.

Neskôr ma už na širokej ceste zastihol dážď, čo dážď, nebo sa roztrhlo, voda tiekla po ceste v prúdoch, tak som zase skončil pod stromom.

Prechádzam Ubli a hľadám Meduň, kde ma byť autobus, celkom som trafil.

Čaká sa ešte na Peťa s dvoma staršími pánmi, vraj mali defekt a Peťo pomáhal. Nakoniec sa zistilo, že chýbajú aj dve staršie dámy, čakali sme na ne asi hodku, mali toho plný fiok, nakoniec ešte zablúdili k Hornému Meduňu.

Táto trasa nebola veru ľahká, stúpanie cez tisíctristo metrov s tým dažďom bola náročná kombinácia, ale hory boli parádne.