Veľký Choč

10. 11. 2021

V práci som zachytil Lubov odkaz, že idú na Choč a majú jedno miesto volné, počko hlásia dobré a tak som sa pridal.

Ráno som bleskem stíhal raňajky, kafe, prezliecť a zbaliť minibatoh a po siedmej som už stepoval pred ich barákom, šli ešte medzitým pre Jožka s Milkou, nastupujem a vyrážame.

Parkujeme vo Valaskej dubovej na platenom parkovisku pod dedinou. Lubo platí esemeskou, Maja ponúka zázvorovicou.

Rozbiehame sa pomaly, prechádzame dedinou, čaká nas dnes slušná vychádzka so slušným prevýšením.

Stúpame chodníčkom studenou tmavou dolinou s výhladom na už slnečné vápencové skaly. Chodník je štrkovo kamenistý zlomnohový, hore v pohode, ale dole bude treba dávať bacha.

Už sme aj zabudli, aké je to dlhé, nemalo to konca, ale nakoniec prichádzame na lúky so salašom, slniečko sa krásne do nás zapiera, dávame prestavku, prezliekam spotené tričko i mením bundu, bo fúka jak šlak a prefukuje na kríže.

Stúpame lúčnym chodníčkom pomedzi smreky letnou trasou, na peknom fleku na slnečnej čistinke v kosovke sa usadím na suchej tráve, vytiahnem jablko i kafe a vychutnávam sí krásny moment, hore bude fúkať, ale tu je fajn. Ostatní pokračovali ďalej, dobehol som ich až na vrchole, práve sa fotili, poprosili nejaké žieňa, ale tak ňou kymácalo v tom vetre, že ju skoro odfúklo, bola tam s kamoškou a psíkom.

Bola super viditeľnosť, Tatry, Prosiecka a Klačianska, šécko ako na dlani, kosovka bola v tieni ešte namrznutá.

Čosi sme pofotily, aj sa čosi zajedlo a začíname zostupovať zimnou trasou.

Otvára sa nám neskutočný výhlad na Šíp, Kopu a celú Kriváňsku malú Fatru.

Reťaze boli dobré, ale nižšie bolo treba dávať bacha na nasvietené miesta chodníka, kde zamrznutý povrch už púšťal, hoci podklad bol na kosť zamrznutý, čo sa stalo osudné Milke, sadla ni nevedela ako, kúsok nižšie som sa skekendil i ja, ten šmyk bol dlhý cez meter, ešte že tam nebol žiaden šuter.

Pri salaši sme si dali prestávku, Jožko ulial, Majka ponúkala pišingerom, čo v obchode upiekla.

Ten kamenistý chodník nemal konca, palice sú na nezaplatenie, dole stále dole a ešte kúsok dole, ale nakoniec sme dorazili dole do dediny a k autu.

Móc pekná vychádzka s dobrou partiou, len ma na druhý deň trocha nohé boleli.