43. cyklozraz KST v Nižnej na Orave.20210827_164715.jpg

25. - 29. 8. 2021

Zrazu sa účastnili siedmi členovia klubu, piati sa nasúvali už v stredu navečer, ja som dorazil v štvrtok ráno a Vilko zas večer. Ubytovaní sme boli na internáte, ubytko bolo super, strava bola v jedalni, raňajky a večere, varili dobre.

Deň prvý - štvrtok Veľké Borové 26. 8. 2021

Na štvrtok si naši vybrali trasu CTH1 v dlžke 50 km, z Nižnej cez Krivú, Malé Borové, Velké Borové, Malatinú, Chlebnicu, do Nižnej. Pršalo už ráno na štarte.

Ja som štart nestihol, tak som fičal do Krivej po ceste, cesta nič moc je tam brutal premávka, samý polský kamion. Oni šli fajn cyklochodníčkami povedla rieky, za Krivou sme začali stúpať po horskej ceste na Priekovo blato, odtial na Male Borove s parádnym klesaním.

Odtiaľ sme sa povedla Kvačianky zviezli po chodníčku na Oblazy pozrieť si mlyny, ale zas začalo smokliť a tak sme to len prebehli. Po modrej sme prerazili na Veľké borové, kde sme si dali občerstvovačku, mali držkovú a pívo tiež dobre padlo.

Nasledovalo husté stúpanie hore k veži, miestnej rozhladni. Mali sme sa prehupnúť na Malatinú ale cesta bola blatová a tak bola trasa zase zmenená, spustili sme sa na nespevnenú kamenistú cestu so slušnými zjazdmi, ktorou sme sa dostali až do Chlebnice, kde sa zas rozpršalo.

Kym som si obliekol bundu, tak mi niekde odbehli a už som ich viac nevidel, vraj stáli pri nejakej pizerke, ale asi som prefrčal okolo.

Nešpekuloval som a po asfaltke fičal až do Nižnej, celkom ma ten asfaltkový horný dolný vodný špric vypucoval od blata, človak bol už celý mokrý, tak to bolo fuk.

Ostatní dorazili neskôr, slušne zablatení, lebo šli tými chodníčkami pri rieke. Skončili na ihrisku, kde hadicov aspoň ako tak obriadili seba i bike.

Po večeri sme boli o poschodie nižšie u východňarov z Vinného, hralo sa i špivalo, i čosi sa popilo.

Deň druhý - piatok Oravice 27. 8. 2021

Na piatok sa vybrala sedemdesiat kilometrová trasa smerom na Suchú Horu, ale trasa sa zas upravovala, šli sme cez Liesek, do Oravíc a cez Vitanovú naspäť.

Štartovali sme zas z fotbalového hriska, po chodníčkoch povedla rieky sme sa premotali do Tvrdošína, odtial po ceste do Trstenej, kde sme sa zastavili v krčme, trochu sa osviežiť.

Za ňou sme sa dostali na parádny cyklochodník, stáli sme na kaplnke na Liesekom na pár foto, zišli sme dolu do Lieseka a za ním nastúpili do terénu povedla Hlbokého potoka. Zas začalo trúsiť a tak sme sa všetci schovali v drevenom prístrešku pri polovníckej kaplnke.

Neprestávalo to a tak sme pokračovali ešte asi štyry kilometrovým stúpaním až hore nad Lazy, potom okolo Vajdovky a blatkovým klesaním k  Čiernemu potoku na rozbitú exasfaltku. Bol tam aj nejaký pád, ale vďakabohu nič vážne, len roztrhnutá bunda.

Po cyklochodníku sme sa presunuli do Oravíc, kde sme zakotvili v parádnej drevenici. Mali vraj super držkovicu a môj guláš z diviny bol tiež perfektný.

Oddelili sme sa od skupiny a spolu so sprievodcom sme vyrazili späť. Do čela sa dostal Pavol a slušne to rozbehol po asfalte do Vitanovej, za ňou sme odbočili na cyklochodník a cez lazy, kaplnku nad Liesekom vysokým tempom až do Trstenej.

Za ňou už normálnym tempom, ale moc peknými krkahajovými chodníčkami až do Tvrdošína, kde sme zaparkovali v miestnej krčme. Stretli sme tam aj Milanka s parťákmi, boli v Tvrdošíne ubytovaný.

Dorazili aj ostatní z partie, šli to celé po asfalte. Návrat do Nižnej bol zase chodníčkami povedla rieky.

Celé to malo šesťdesiat deväť kilometrov a keby nesmoklilo, bolo by to moc pekné.

Večer sme zakotvili v Maku, kde hrala živá muzika, boli fakt dobrý, čosi sa popilo i potancovalo.

Deň tretí sobota 28. 8. 2021 - královská etepa

Začiname o deviatej z ihriska, povedla rieky po chodníčkoch, z Krivej už po ceste do Oravského Podzámku, kde sme zakotvili v krčme. Až tam sme zistili, že nemáme Vilka. Až po telefóne sme zistili, že sa od nás odplichtil rano na ihrisku, že nám to hovoril, len o tom nikto nič nevie. Vyrazil trasu na Velké Borové.

My opúšťame asfalt a začíname stúpať, na Kubínsku hoľu, stále to pritvrdzovalo a v tých dlhších pasážach my to už nešlapalo, bol som evidentne unavený. Registrujeme prvý defekt, čaká sa hore v zátačke, aj skupinové foto sme tu zrobili.

Stúpame ďalej, potom zjazdik, stupanie, zjazdík a zas stúpanie, potom rovinka a sme na chate pod Kubínskou holou. Dali sme si kapustnicu, kafe a pivečko. Slniečko zahrieva, ale keď zajde ostáva kosa.

Vraciame sa po trase dlhším zjazdom, odbočujeme do lava a držíme výšku, chvílami mierne stúpame, záver je dlhší zjazd až na Prislop do krčmy. Davame po slifke, i po fotke. Tu sa oddelujú Svidničania, lebo už dnes končia.

Prechádzame na asfalt a zjazdujeme k Hruštínu. V zjazde po asfalte ma začalo voziť, myslel som že má mäkkú zadnú gumu, ale zstil som, že sa mi trhá plašť, spravil výduť. Pred Hruštinom odbočujeme na starú asfaltku idúcu súbežne s hlavnou cestou napravo od dedín. Je to samé hore, dole stále kokola, nekonečné až do Vavrečky, kde na chvílu vybiehame na asfaltku, potom odbočujeme doprava smerom na Starú horu nepríjemným stúpanim. Schadzame z cesty doľava cez rampu a pokračujeme štrkovou cestou na križovatku, kde to zalomíme dolu k vode, končíme na salaši Orava.

Dali sme si kafe pívo i slifku nám zobrali, poniektorí i kofolovali, menšia partia končila i tu. Navrat ideme po asfalte povedla vody, na hrádzi sa odrážame vpravo a povedla vody doražame do Tvrdošína, odtial zas na chodník povedla rieky.

Trochu som to rozbehol, nalepil som s na Kinderka, v zátačke som to nestihol zalomiť a skončil som mimo chodník, musel som počkať, kým všetci prehrmia okolo, aby som mohol vycúvať. Ešte som cvakol ten pekný úsek so zámkovou dlažbov na brehu rieky. Pred Nižnou sme rozpustili kolektív.

Bolato poriadna etapa 87 km, prevažne v teréne, prevýšenia plný fiok, v skupine boli zo štyri ebiky, ostatné klasika.

Biky sme neumývali, rovno sme ich naložili a mazali na večeru. preliezli sme sprchov, trochu leňošili a neskôr sa presunuli na ihrisko, kde bola zábava, pivo, guláš. Trochu sa potancovalo, moderné i ludovky, mal zahrať aj Vilko a Peťo, ale mam dojem že sa to nezrealizovalo. Trochu som pokecal aj s Milankom a jeho partiou, dal som si guláš a po desiatej zahajil návrat, keď ma rozblela hlava z teho rachotu.

Ráno po raňajkách sme sa pobalili rozlúčili, ja som vyrazil domov prvý, lebo som v nedeľu ešte šiel na nočnú.

Bola to sakra náročná akcia, tri dni výživného bikovania, aj vody sme si užili habakuk, aj blatka. Po organizačnej stránke pekne urobený zraz, novotou bolo, že ubytko bolo riešené zvlášť od registrácie, a ľudia byvali kade tade v okruhu dvadsať kilometrov.