Morosaglia

12. 6. 2012

Ráno nesmie chýbať tradičné kúpanie v mori a doplnenie zásob farebných kamienkov.
Po raňajkách sme naložili biky do prívesu a presúvame sa päťdesiat km. do dedinky Ponte Leccia, kde biky zase poskladáme, urobíme spoločné foto a vyrážame na trasy.

Boss Tomašík s partiou k Monte Cintu a ostatní stúpame k dedinke Morosaglia, za ňou do horského sedla Col du Prato (987 m.), po uzkej kľukatej cestičke. Vpravo sa nám ukazujú hory, stále väčšie a stále zubatejšie, vľavo zase sedlo kde sme boli pred dvoma dňami.

Za sedlom klesáme do dediny Piedicroce, kde máme prestávku na kafé a gaštanové pivečko. Tu sa i rozdeľujeme, Ľubo s babami schádzajú povedľa rieky k moru, my pokračujeme do ďaľšieho sedla a schádzame neskutočnou cestou zarezávajúcou sa vo svahu a kopírujúcou každý zárez a dolinku naspäť k moru - skrátka nádhera.

Ku koncu sa ukazuje napravo vodná nádrž, v diaľke more a my sa prehupujeme cez hranu horstva. Pred nami sa otvára už len padák k nížine a more. Traverzujeme doľava, prechádzame Cervione a zrazu sa ocitáme v úžľabine Caskády s viacerími vodopádmi.

Cesta prechádza dvomi tunelmi a vyzerá to tu moc pekne. Schádzame do San Nikola a odtiaľ strmo klesáme až na úroveň mora, kde sa na hlavnú cestu napájame asi päť km. južne od kempu. Pred večerou sme stihli ešte kúpanie v mori. Večer sme zmorení a dlho neponocujeme.