Zimný zraz v Kremnici 24-27.1.2008

25. 1. 2008

Tak ako každý rok, na konci januára sa zúčastňujeme zimného zrazu na bežky. Tohto roku to bolo zase v Kremnici na Skalke, ktorú už poznáme lepšie ako Vtáčnik, alebo Maguru.

Vyrazili sme vo štvrtok, osobnými autami: Ja s Peťom, Ľubou, Jankou a Monikou, Vili s Marošom, Jožko s Milkou, Vladom, Zuzkou a Jančim, neskôr dorazil Peťo s Magdou a Gabčou.

Prezentácia bola tam kde vždy, ale bývali sme pre zmenu v osobitnej škole. Dostali sme tri triedy, ale chýbali tam sprchy. Riešilo sa to sprchovaním na itráku hluchonemých.

V piatok ešte dorazili baby z Nitry a Ugy s doprovodom a Janka.

Zo zahájenia sme moc nemali, lebo sme šli dosť pozde a videli sme len chrbty tých, čo stáli pred nami plus nejaké tiene, rečovanie a muziku.

Potom sme zakotvili vo Fontáne vzadu v kutici, kde bol jediný volný flek. Za pol hodiny tam dorazili tiež oraváci s harmonikárom, začalo sa spievať a tancovať. Ja s Jankom sme odbehli pre gitaru a hrkálkoidé inštrumenty a veselo bolo až do pol noci, keď sa to muselo rozpustiť, ak sme chceli ísť na druhý deň bežkovať.

Aj tak sa ráno stávalo dosť ťažko a Iljičou budíček niektorí niesli moc ťažko. Mali sme kúpené lístky na štvorku, na pol ôsmu, ale všetkých nás autobus nevzal, tak sme šli až o ôsmej.

Zmenili sme trasu na päťku, lebo na štvorke sa moc išlo peši. Trasa viedla smerom k hostincu, potom doľava zjazdom po zvažnici na Králiky, potom stupák do Kordického sedla a potom po hrebeni cez Václavák na Skalku.

Počasie bolo fajn, zjazdy geniálne, neboli moc rýchle, ale nehorázne dlhé. Maroš sa odrazil na Hostinec, lebo sa necítil moc v pohode a Monika sa pustila za ním. Síce ho nedobehla, ale dokončila okruh a čakala nás v Limbe.

Maroš to sekol dole k Čerešni a pešo do Kremnice. V Limbe bolo fajn, dorazili aj Peťa s Dominikou, ktoré lyžovali na zjazdovke. O tretej mal ísť spoj dole, ale tri busy šli už o pol štvrtej.

Bola tam taká tlačenica jak o život. Ja s Vilim sme sa nezmestili a čakali sme kým sa otočia ďalších nekonečných štyrydsať minút. Bolo to neskutočne dlho, každý bol naľahko, prepotené veci, no na nachladnutie ako ušité. Vili sa nezmestil ani do ďalšieho, tak som ho počkal dole v bufete pri parkovisku Jeleň.

Večer sme sa presunuli do Fontány, kde sa k nám pripojila partia z východu s gitarou. Spievalo sa kantry a i všeličo iné. Keď nás odtiaľ vyhodili pre záverečnú, stiahli sme sa do Katakomb, kde bola diskotéka a neskôr, keď skončila si majitel s nami aj zaspieval.

V sobotu sme vyrazili na predlžený severný okruh, z Kordického sedla šla trasa na Tablu, odtiaľ na Flochovú, návrat po križovatku po stope a potom kolmo po zvažnici do ostrej zátačky severného okruhu, odtiaľ naspäť do Kordického sedla a cez Václavák na Skalku.

Z našich sme to absolvovali ja, Janko a Vlado. Milka pri zjazde pred Tablou padla tak nešťastne, že si zlomila kostičku / strmienok/ na ramene a z Tably dole si zajazdila na skútri.

Jožko tiež utekal z križovatky dole. Zo Skalky šla do nemodcnice sanitkou, tam ju zrengenovali, zviazali a poslali do školy. Na Flochovú vyrazili s nami aj Maroš s Ľubkou, ale na križovatke sa zakecali a udržali smer na Hornú Štubňu. Keď zistili, že idú zle tak to otočili a vrátili sa na Skalku.

Cestou späť som v Kordickom sedle stretol aj Peťa Róžu s Otíkom.

Hlavnou hviezdou soboty bola ale Gabika, najprv sa zGabala batohu /zabudla ho v autobuse cestou na Skalku/ a potom si v Limbe zabudla bežky. Síce jedny doniesla k taxiku, ale to boli moje, ktoré som jej dal ešte v Limbe podržať.

Nešli sme dole busom, ale zavolali sme si o pol druhej mikrobus pre osem ludí. Keď sme prišli do triedy, Gabika si nápísala na tabuľu ťahák " nezabudnúť : batoh, lyže, peňaženku a "tričko v batohu" /

Janka ho hladala dva dni, už nám chcela robiť prehliadku a potom ho našla v útočnom malom batohu/.

Po odchode na druhý deň sme prišli na to, že zabudla pripísať mikinu, ktorá ostala na vešiaku.

Dali sme nejakú baštu, hygienu, nejaké antidepresíva a šlofíka.

Večer sa konalo ukončenie zrazu, potom sme sa zastavili v múzeu gýču " nič moc" a zapadli sme do karčmy.

V Rybárni sa konal papučový bál, ale bola tam spústa ludí, dýchať sa tam moc nadalo a tancovať tiež asi moc nie, bol som tam len chvíľu keď nás, vyhodili z krčmy.

Ľudia sa tam ale bavili dobre, Janka s Ľubou, Peťom, Monikou a zostatkom partie dorazili až ráno. Do tanca hrala a spievala kapela z Lehoty pod Vtáčnikom.

Jedni hovorili, že katastrofa a druhý že v pohode, tak že to bolo asi jedno. Všetci boli v pohode, až na pána Há., ktorý mal vykúrené už na ukončení, na bále robil ostudu a ešte môže biť rád, že nedostal po hube. Ráno cestou z bálu husto pršalo.